fredag 5 november 2010

Tävlingsbidrag.

Hittade en rolig julkortsutmaning hos pysseltagen som jag såklart var tvungen att vara med i.

Det här skulle man tänka på:

* Fokus på färgen röd.
* 4 olika mönsterpapper från 3 olika tillverkare
* Rivna/ruggade kanter
* Vita blommor som färglagts på något vis
* Dekorerad insida

Så, har jag lyckats med utmaningen?

Jag har använt två olika papper från Maja Designs julserie, "sealed" från Magnolia och ett med snöflingor på som jag faktiskt inte har en aning om vilken tillverkare som har gjort. Alla kanter är ruggade med sax och sedan chalkade. Blommorna stansade jag ut i akvarellpapper och färglade med distresser "aged mahogany". Sprayade också med perfect pearl för att få de riktigt skimrande. I mitten av blommorna sitter små pärlor och lite gröna blad fick också vara med.

Använde den flygande Tilda med snöflingor från Hero Arts i bakgrunden. Tilda är som vanligt färglagd med distresser. Ett litet tårtpapper i bakgrunden fick också vara med som dekoration.

Tillsist insidan. Dekorerade lite mer än vanligt fast ändå bara lagom mycket, tycker inte att det ska vara allt för dekorerat på insidan.

1 kommentar:

  1. Jag tycket att du har lyckats mycket bra med uppgiften. Jättefint kort Lisa!
    Galento

    SvaraRadera