tisdag 14 februari 2012

Valentine Cakes!

Idag är det ju alla hjärtans dag och dagen till ära tänkte jag visa några små tårtbitar som jag tänkte bjuda min familj på idag!


Fem tårtbitar blev det, egentligen var det meningen att jag skulle gjort en hel tårta men på grund av tid som spran iväg alldeles för fort fick det bli såhär istället.


Tårtbitarna är gjorda av en bas i vitt och brunt cardstock och sedan är de inklädda i papper från Magnolias olika kollektioner. Inuti ligger söta små godishjärtan gömda.


Runt locket på asken har jag satt beige spets för att få till den riktigt romantiska känslan. Även några små halvpärlor sitter på locket för att dekorera.



Motivet på den här asken är Mini Tilda With Hawaii Flower från Butterfly Dreams Collection, färglagd med distresser. Hjärtat är en die från Nellie Snellen. Jag har också dekorerat asken med rosor och cherry blossoms från WOC, stickles - Cinnamon och Star Dust och lite halvpärlor.



Till nästa ask har jag använt Tilda In Summer Rain från Sweet Rainbow Collection. I övrigt samma dekorationer som den första.



Den tredje asken..



Fjärde asken med en lite bättre bild på söta Tilda. Fatet och skeden tårtan står på är köpta på Ria.



Närbild på de goda godsakerna som finns gömda inuti, en tårta måste ju vara ätbar på något sätt!



Femte och sista asken, också den med lilla Tilda på.

2 kommentarer:

  1. Tack snälla, söta Lisa för de underbart vackra tårtbitarna! Det var också gott innehåll! Åh vad du är duktig!

    SvaraRadera
  2. Å, vad de blev fina. De ser verkligen aptitiliga ut och innehåller verkar gott. De är så fina papper, stämplar och blommor. Jag kan kanske få receptet.
    /Charlotte

    SvaraRadera