onsdag 20 mars 2013

DT Midweek Magnolia´s - Everythings Coming Up Roses!

 Då var det onsdag igen och dags för mig att visa ett nytt kort för Midweek Magnolia´s. Den här veckan består utmaningen i att använda massor av blommor på sitt kort, något som jag alltid gör ändå! 


Det här kortet har jag gjort av en bas av rosa och beige cardstock. För att göra kortet extra blommigt har jag använt mig av Maja Designs fina papper med rosor från Vintage Summer Basics Collection. Alla papper har jag chalkat i kanterna och sytt på symaskin. 


Motivet är "Tilda with love cake" från With Love Collection, färglagd med distress refillers i rosa och blå toner. Tilda har fått små halvpärlor som öronhängen och på henne har jag också lagt lite stickles - diamond. I kanterna har jag stämplat med en swirlstämpel samt satt några halvpärlor. 


Blommorna jag har använt är från WOC och har också fått lite stickles på sig. Bland blommorna har jag satt en liten swirl utstansad med Magnolias die "Heart swirl". Här syns också en kakservett, en spets och lite wellpapp bakom motivet. 


Även på den andra sidan finns flera blommor och en swirl. Här har jag även satt texten "Happy Birthday" från Magnolia. Kanten på det vita pappret är stansad med en kantstans från Martha Stewart. 


I ett av hörnen har jag satt ett hjärta jag har stansat ut med Magnolias die "So wrapped lovely". På den har jag satt en ros och en rosa spets och i hjärtat har jag skrivit "48" med siffror från Tim Holtz - Vintage Market (eftersom att min mamma ska få detta kort när hon fyller år på söndag). 

2 kommentarer:

  1. Such a stunning card Lisa I love the pink and blue colour combo one of my faves hugs Rebekah xx

    SvaraRadera
  2. Här kunde man tjuvkika........Åh så fint! Säkert ännu vackrare "live".

    SvaraRadera