onsdag 11 juli 2012

DT Midweek Magnolia - Let´s Look At Edwin!

Då var det dags för ett DT - kort igen. Den här veckan är utmaningen att använda Edwin! Kika gärna in hos Midweek Magnolia´s för att se alla underbara kort!


Såhär blev mitt kort denna vecka, lite annorlunda än vad jag annars brukar göra. Kortet är gjort av en bas av blå och grön cardstock och de färgglada papperna jag använt är från My Minds Eye - Quite Contrary. Kanterna är ruggade och chalkade i brunt.


Stämpeln jag har använt är Edwin in Miami från Summer Memories Collection och han är färglagd med distress refillers. Jag har stansat ut med dies från Go Kreate och jämte Edwin sitter några ljusgröna rhinestones.


Alla blommor är från WOC och på dem har jag lagt litte stickles - patina. På kortet har jag också använt en spets och ett smalt ljusblått band.


Jag har stansat ut en tag med Magnolias die "Vintage Tag". På tagen har jag knutit ett litet band och satt en solformad charm. På tagen sitter också siffror utstansade med Tim Holtz - Vintage Market.


Här syns också halvpärlor jag använt, en kakservett och kantstans från Martha Stewart - Doily Lace.


2 kommentarer:

  1. Kanonfint kort och härliga färger du valt!!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Beautiful card Lisa and I love all the colors you used and the embellishments.

    SvaraRadera