måndag 12 november 2012

Merry Christmas!

Nu var det ett tag sedan jag la upp något här men nu äntligen har jag ett nytt kort att visa! 
 Detta kort har jag gjort av beige och röd cardstock. Alla mönsterpapper är från Maja Design - Julen är här. Jag har ruggat kanterna och chalkat med distress - walnut stain på alla papper. 


Motivet är söta "Tilda With Puppy" som följde med på köpet i senaste Magnolia Ink tidningen. Jag tycker hon är väldigt söt och användbar till mer än julkort. Jag har färglagt henne med distress refillers och på sig har hon fått stickles - diamond, xmas red. Runt motivet har jag stämplat med en snöflinga från Hero Arts och sen har jag stansat ut med dies från Go Kreate. 


Jag har stansat ut granar med Magnolias die "Slender firs" och på dem har jag lagt stickles - frosted lace. Jag har också dekorerat med en röd spets, ostduk, en kakservett och rosor från WOC. 


På andra sidan har jag dekorerat med fler rosor, "So wrapped lovely" die från Magnolia och några vita halvpärlor. Stämpeln "merry christmas" är från Magnolia. 

5 kommentarer:

  1. Wow!!! Lisa, this is so gorgeous hon, I love your deep red shades, all those lovely dies and this sweetest of Tilda's. Beautiful work hon.
    Hugs
    Suzi x

    SvaraRadera
  2. Jättefint! Hur många olika djur har du ?

    SvaraRadera
  3. Du gör verkligen helt underbara kort! Jag gillar din stil :-) Kram Pyssel Pia

    SvaraRadera
  4. Hoi Lovely Hanglar or Sweet Magnolia lover
    What A great card you have made Lovely colors and a sweet image! Thanks you for joining us at the Lovely Hanglar or Sweet Magnolia challenge blog hope to see you next time
    hugs Ria
    come and check out my blog and become a follower

    SvaraRadera
  5. Hi sweetie this is just stunning, love your traditional Christmas creation, thank you for joining us at Wild Orchid Craft's this time, hugs Pops x

    SvaraRadera