onsdag 5 september 2012

DT - Midweek Magnolia´s - Non domestic animal

Hej! Idag har jag ett nytt DT - kort för Midweek Magnolia´s att visa. Denna vecka är temat "Use a non domestic animal" vilket innebär att man ska använda ett vilt djur på sitt kort.
 
 
Jag har gjort ett kort i rosa/vitt med mörkrosa och vit cardstock som bas. Mönsterpapperna är från Magnolia och de har jag chalkat i kanterna och sytt med maskin.

 
Jag har valt att använda "Mia Mia the flamingo" från Summer Memories Collection som jag maskat ihop med en solnedgång från samma kollektion. Motiver är färglagt med distress refillers. På flamingon har jag lagt lite stickles - glam pink. Bakom motivet har jag stansat ut en cirkel med dies från Nellie Snellen.

 
Som dekoration har jag använt en bred spets och ett cerise sidenband. Jag har också gjort en rosett i cerise. Staketet är Magnolias "Lovely Fence" och i kanterna på det har jag lagt stickles - glam pink.
 
 
Alla blommor jag använt är från WOC och de har fått lite stickles - glam pink på sig. Texten jag har använt "Have a sunny day" är från Magnolia, Summer Memories Collection.

3 kommentarer:

  1. Darling card, Lisa. Your flamingo is adorable and love all the glittery sparkle.
    Hugz,
    Cathy Lee

    SvaraRadera
  2. Kjempefint kort, Lisa. De stemplene er jo perfekt sammen. Herlig! Klem, Elizabeth x

    SvaraRadera
  3. Fabulous card Lisa, I love this image and your colouring and design are perfect. I love your sparkle.
    Hugs
    Suzi x

    SvaraRadera