onsdag 3 oktober 2012

DT Midweek Magnolia´s - Spooky Halloween

Idag har jag ett nytt DT kort för Midweek Magnolia´s att visa och den här gången handlar det om halloween. Efter en liten miss av mig där jag trodde jag hade längre tid på mig än vad jag egentligen hade fick jag ihop detta kort. Jag har beställt en halloweenstämpel men den hann inte komma då jag fick improvisera lite, vet inte om jag blev helt nöjd för jag tycker det ser lite rörigt ut men såhär blev i alla fall resultatet!
 
 
Jag har använt vit och lila cardstock samt mönsterpapper från Magnolia. Alla papper är chalkade i kanterna med distress - walnut stain. Runt det understa pappret har jag satt ett guloranget band.

 
Till motivet har jag maskat ihop många olika stämplar. Tildan är "Tilda With Apple" från Fairytale collection. Även snigeln och blommorna är från samma kollektion och ugglan och månen är clearstamps från Gorjuss. Motivet är färglagt med distress refillers i mörka toner för att få en lite spöklik känsla. Motivet har fått lite stickles - diamond här och där och runt omkring har jag lagt stickles - cinnamon.

 
Jag har dekorerat med rosor i blått, lila, orange och svart från WOC och bland blommorna har jag satt lite svart pärlband. Jag har också använt min kantstans från Martha Stewart och en kakservett.

 
Lite fler rosor och en charm formad som en måne syns här. Bokstäverna är utskrivna på dator.

5 kommentarer:

  1. Lisa it looks amazing and love how you have used the fairytale stamps just wonderful. The detail is perfect as are the colours your really "Rocked" this card!! Love Chanelle xxx

    SvaraRadera
  2. Sweetie this looks absolutely fantastic, I love the colours you have used & love your choice of Tilda......I've not seen this one for ages.

    Lotsa hugs Vicky xxx

    SvaraRadera
  3. Herlig Halloween kort, Lisa! Utrolig flott hvordan du har skapt en Halloween scene uten å bruke Halloween stempler. Love it! Klem, Elizabeth xx

    SvaraRadera
  4. An amazing Halloween creation Lisa, love all the sparkle, colour choices and embellishments. Beautiful job sweetie.
    Hugs
    Suzi x

    SvaraRadera
  5. WOW, Lisa, this turned out awesome. I love that you used this Tilda for a Halloween card. Excellent choice, and I love how you colored her. Lots of fun extras to looks at too.
    Hugz,
    Cathy Lee

    SvaraRadera