torsdag 18 oktober 2012

Happy Halloween!

Idag tänkte jag visa ett kort jag gjort som ska matcha den här påsen. Ett halloween kort i svart, lila och orange. 


 Detta kort har jag gjort av en bas av lila och svart cardstock. Alla mönsterpapper är från Magnolia och de har jag ruggat i kanterna och chalkat med distress - walnut stain. 


Motivet är "Bat Tilda" från So Spooky Collection. Hon är färglagd med distress refillers och här och där har hon fått lite stickles - diamond. Runt henne har jag gjort små prickar med Liquid Pearl och hela motivet är utstansat med dies från Go Kreate. 


Hjärtat är Magnolias die "So Wrapped Lovely" och i den har jag knutit en rosett med svart spets. I hjärtat har jag satt en text, också den från Magnolia. Alla blommor kommer från WOC och på dem har jag lagt stickles - cinnamon. Jag har också dekorerat med en kakservett och några vita halvpärlor. 


På andra sidan har jag satt Magnolias "Lovely Fence" med lite stickles - cinnamon på. Jag har också stansat med min kantstans "Doily Lace" från Magnolia. 


Här har vi påsen och kortet tillsammans, passar ganska bra ihop! 

2 kommentarer: